Skip navigation links
3M
Albaraka Türk
Alstom
Avanti
BASF
BNP Paribas
Bosch
Cargill
Citibank
Coca-Cola
Delivery Hero
DHL
Ericsson
Ford
GE
Huawei
Hyundai
ICBC
Intel
Kuveyt Türk
MAN
MANGO
Microsoft
Nestlé
Novartis
Pfizer
Pirelli
Schneider Electric
Shell
Siemens
Toyota
UniCredit
Unilever
UPS
Bu sayfa yazıcı önizleme sayfasıdır.
Sayfaya geri dönmek için tıklayın.
Sayfayı yazdır

DHL 

 

DHL, Adrian Delsey, Larry Hillblom ve Robert Lynn (DHL) tarafından, 1969 yılında San Francisco ve Honolulu arasında kapıdan kapıya, ekspres taşımacılık hizmeti veren bir şirket olarak kurulmuştur. Demoraj (geminin limanda beklediği gün kadar ödenen para) oluşmaması için gemilerin evraklarını taşımakla işe başlayan şirket, ilk olarak Uzakdoğu ve Pasifik (1971), İngiltere (1974) ve Körfez ülkelerini (1977) servis ağına dâhil etmiştir. Şirket, 1976-1978 yılları arasında Orta Doğu, Latin Amerika ve Afrika’da hizmet vermeye başlamıştır. DHL’in en önemli büyüme hamlesi, 1985-1988 yılları arasında gerçekleşmiştir. Bu yıllarda yapılan yatırımlar ve teknolojinin daha etkin kullanılması sonucunda, müşteri sayısı iki kat, gönderi sayısı ise dört kat artmıştır.

 

Günümüzde lojistik sektörünün dünya çapında pazar lideri olan DHL, aynı zamanda “Dünyanın Lider Lojistik Şirketi’dir.” DHL tedarik zinciri yönetimi, uluslararası taşımacılık (kara, deniz, demir ve hava yolu), ekspres kargo ve uluslararası posta hizmetlerindeki uzmanlığıyla müşterilerine özel lojistik çözümleri sunmaktadır. Küresel olarak yıllık 60 milyar avrodan fazla gelir elde eden DHL, dünyada 220’yi aşkın ülke ve bölgeyi kapsayan ağı, yaklaşık 500.000 çalışanı, üstün hizmet kalitesi ve engin tecrübesi ile müşterilerinin tüm lojistik ve tedarik zinciri ihtiyaçlarını karşılamaktadır.

 

220’nin üzerinde ülkede toplam 2,6 milyon müşterisine hizmet veren DHL Express, bünyesindeki yaklaşık 100.000 uluslararası uzman, üç küresel üs (Cincinnati, Hong Kong ve Leipzig) ve toplam 19 bölgesel üs üzerinden 250’den fazla uçağı ve yaklaşık 40.000 adetlik araç filosuyla müşterilerinin kapıdan kapıya express gönderi ihtiyaçlarını karşılamaktadır.

 

Türkiye’de 1981 yılında hizmet vermeye başlayan DHL Express, ülkemizde de dünyada olduğu gibi hızlı hava taşımacılık sektörünün kurucusu olmuştur. Kurulduğu günden bu yana lider konumunu koruyan ve sektördeki birçok ürün ve servisin ilk örneklerini sunmaya devam eden DHL Express, müşterilerinin gözünde güvenilir, yenilikçi, öncü, hızlı ve lider olarak tanımlanmaktadır. Türkiye pazarında % 50’nin üzerinde pazar payına sahip olan DHL Express, müşteri odaklı yaklaşımı ile ihtiyaçlara cevap verebilmeyi kendisine ilke olarak benimsemiştir. DHL Express Türkiye, yaklaşık 1000 kişilik uzman kadrosu, 400 aracı ve Türkiye genelindeki yaklaşık 40 ofisi ile nüfusun % 65’ine hizmet sunmaktadır. Sektöründe pek çok ilke imza atan DHL Express, 2014 yılının sonunda büyük bir yatırımla, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan kalkacak ikinci uçağını hizmete almıştır. Böylece DHL Express, Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı olmak üzere İstanbul'un her iki yakasından uçuşları bulunan ilk ve tek uluslararası hızlı hava taşımacılık şirketi olmuştur.

 

Türkiye’de 2003 yılından bu yana hava ve deniz yolu kargo taşımacılığında faaliyet gösteren DHL Danzas Air & Ocean, Deutsche Post’un 2005 yılı sonu itibarıyla Exel’i satın almasının ardından DHL Global Forwarding markası altında hizmet vermeye başlamış ve o tarihten bu yana pazardaki liderliğini sürdürmeye devam etmiştir. Müşteri memnuniyetini ilke edinmiş olan DHL Global Forwarding Türkiye, hava kargo taşımacılığında 2007 yılında edindiği IATA birinciliğini korurken, dünyada da forwarder olarak komple ve grupaj (LCL) konteyner taşımacılığında birinci konuma yükselmiştir. Ülkenin dış ticaret verilerine paralel olarak ithalat ve ihracatta sektörel anlamda yakaladığı gelişmeler doğrultusunda müşteri portföyünü her geçen gün artıran DHL Global Forwarding, sunduğu hizmet çeşitliliği ve sahip olduğu coğrafi üstünlüğü sayesinde her sektöre hitap edebilmektedir. Dış ticaretin yoğun olduğu altı şehirde bulunan ofisleri ile tüm Türkiye’ye hizmet veren DHL Global Forwarding, 210 kişilik motive ve dinamik kadrosu ile müşterileri için fark yaratmaktadır.


2005 yılı sonu itibarıyla Exel’in DHL markası altına girmesi ile birlikte, dünyanın en büyük çaplı lojistik birleşmesi gerçekleştirilmiştir. Bugün DHL Supply Chain olarak hizmet veren şirket, tek bir kaynaktan tedarik zinciri yönetimi hizmetleri vermekte ve genel, tarafsız bir yüklenici işlevi görmektedir. DHL Supply Chain müşterilerine görünürlük, şeffaflık ve hizmet standartları (dakiklik, hatasız iş ve çevrim süresi) açısından gelişim sağlamakla kalmayıp, personel ve nakliye maliyetlerinin düşürülmesi ve sürecin karmaşık boyutunun basite indirgenmesini de sağlamaktadır. DHL Supply Chain, müşterilerine daha iyi ve kaliteli hizmet verebilmek için depolama, dağıtım ve katma değerli hizmetlerin yanı sıra, genişletilmiş diğer tedarik zinciri hizmetleri de sunarak verimliliğin artmasına olanak sağlamaktadır. Türkiye’de yaklaşık 2000 çalışanı ile 18’i aktarma merkezi olmak üzere toplam 32 lokasyonda ve 300.000 m²’’nin üzerinde depolama alanıyla hizmet veren DHL Supply Chain, özellikle yaşam bilimleri ve sağlık, tüketici ürünleri, otomotiv, perakende, teknoloji ve kimya sektörlerinde faaliyet yürütmektedir.
Türkiye’de 2004 yılından bu yana faaliyet gösteren DHL Freight, Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Rusya ve Orta Doğu ülkelerine parsiyel, grupaj ve komple kara yolu taşımacılık hizmetleri vermektedir. Tüm dünyada farklı bölge ve ülkelerde kendi ofisleri ile hizmet veren DHL Freight’in 208 terminali bulunmaktadır. Katma değerli kara taşımacılık hizmetleri (express taşımacılık çözümleri, tehlikeli madde taşımacılığı, antrepo hizmetleri, fuar taşımacılık hizmetleri, gümrük hizmetleri) de sunan DHL Freight, fark yaratan parsiyel/grupaj ve komple tır taşımacılık çözümleri, rekabetçi transit süreleri, geniş kapsamlı ekipman ve araç sağlama potansiyeliyle müşterilerine çözüm sunmaktadır.


Misyonunu, insanları birbirine bağlamak ve hayatlarını iyileştirmek olarak belirleyen DHL, hem günlük operasyonlarını yürütürken hem de kurumsal sorumluluklarını yerine getirirken, bu misyonu tüm iş süreçlerinin odak noktası haline getirmiştir. Şirketin sektördeki başarısını kurumsal sorumluluk ile birleştiren “2020 Stratejisi” (Odaklan, Kenetlen, Büyü), DHL’in lojistik endüstrisine yön veren bir şirket olma tutkusunun en önemli göstergelerinden biridir. Hissedarlarının değişen ihtiyaçlarına uyum sağlamak üzere çalışan DHL’in temel hedefi, “Tercih Edilen Tedarikçi”, “Tercih Edilen İşveren” ve “Tercih Edilen Yatırım” olmaktır. İleriye yönelik öngörülü bir bakış açısı sağlayan 2020 Stratejisi, DHL’in ekonomi, ekoloji ve toplum arasında istikrarlı bir denge kurmasını ve gelecekte karşılaşabileceği sorunların üstesinden gelmesini sağlayacaktır. Lojistiğe yön veren şirket olmak üzere belirlenen liderlik hedefi, 2014 yılında ortaya konan “sorumlu işletmeler için ölçüt olma” amacı ile daha da güçlenmiştir.

 

DHL’in küresel olarak yürüttüğü, çevresel ve kurumsal sürdürülebilirlik platformu, GOGREEN (Karbon Ayak İzinin Azaltılması), GOHELP (Afet Yardımı) ve GOTEACH (Destek Eğitimi) olmak üzere üç ana birimden oluşmaktadır. DHL, Türkiye’de İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nı 20 yıldır lojistik çözüm ortağı olarak desteklemektedir. DHL ayrıca TOFD, KAÇUV, TOHUM Otizm, TURMEPA ve UNICEF gibi pek çok vakıf ve kurumla iş birlikleri kurarak yaşadığı çevreye karşı sorumluluklarını yerine getirmeyi ve insanların yaşamlarını iyileştirmeyi her zaman öncelikleri arasında tutmaktadır.