Skip navigation links
3M
Albaraka Türk
Alstom
Avanti
BASF
BNP Paribas
Bosch
Cargill
Citibank
Coca-Cola
Delivery Hero
DHL
Ericsson
Ford
GE
Huawei
Hyundai
ICBC
Intel
Kuveyt Türk
MAN
MANGO
Microsoft
Nestlé
Novartis
Pfizer
Pirelli
Schneider Electric
Shell
Siemens
Toyota
UniCredit
Unilever
UPS
Bu sayfa yazıcı önizleme sayfasıdır.
Sayfaya geri dönmek için tıklayın.
Sayfayı yazdır

Delivery Hero 

 

2011 yılında Almanya’nın başkenti Berlin’de kurulan Delivery Hero, çevrimiçi yemek siparişi alanında dünya lideri konumdadır. 33 ülkede operasyonları bulunan şirket, iş ortağı 271.000 restoranla, toplam 17 milyon kullanıcıya hizmet sağlamaktadır. Delivery Hero’nun 2016 yılının ilk üç çeyreğinde aldığı sipariş sayısı 127 milyona ulaşmıştır.

 

Delivery Hero Kurucusu ve CEO’su Niklas Östberg, on yıldan uzun süredir internet alanında faaliyet göstermektedir. Bugün, çevrimiçi yemek siparişi sektörüne odaklanan Östberg, Delivery Hero’yu beş yıldan kısa sürede lider konuma taşıyan geniş bir ekibi yönetmektedir. Berlin’deki merkez ofisinde 1.000 kişinin çalıştığı şirket, dünya genelinde ise 3.000’den fazla kişiye istihdam sağlamaktadır. 

 

Delivery Hero, kullanıcılarının diledikleri yemeğe en kolay şekilde ulaşabilmesini mümkün kılmayı hedeflerken, tercih çeşitliliği, kolaylık, güvenilirlik ve kalite müşterilerine sunduğu temel faydalardır. Bu doğrultuda, yeme-içme sektörünü dönüştürme misyonuyla hareket eden şirket aynı misyonu özümseyen yatırımcılardan bugüne kadar toplam 1 milyar ABD doları değerinde yatırım almıştır.

 

Delivery Hero, 20’den fazla başarılı markayı bir araya getiren bir çatı şirketidir. Türkiye’de e-ticaret sektörünün şekillenmesi ve gelişmesinde öncü rol üstlenen, yemek siparişi alanında dünyadaki ilk operasyonlardan biri olan Yemeksepeti de bu markalardan biri konumundadır. 

 

Delivery Hero, 589 milyon ABD doları üzerinden değerlenen Yemeksepeti hisselerinin tamamını 2015 yılında bünyesine katmıştır. Bu satın alma, o dönemde Türkiye tarihinin en büyük internet yatırımı olma özelliğiyle dikkat çekmiştir. Yemeksepeti bu satın alma ile Delivery Hero operasyonuna kendi markasıyla eklemlenerek bugün sektördeki on beşinci yılında halen % 70’ler seviyesinde büyüme oranları yakalamakta ve 2016 yılı itibarıyla Türkiye’de 6 milyon kullanıcı ve 13.000 restoran ile hizmet vermektedir.

 

Delivery Hero’un Yemeksepeti’ne yatırım kararında, Yemeksepeti’nin Türkiye ve bölge ülkelerde yakaladığı başarılı performansı, operasyonel yetkinliği, sadık kullanıcı altyapısı ve yenilikçi iş modeli gibi unsurlar etkili olmuştur. Tüm bunlara ek olarak, Türkiye’nin teknolojiyle iç içe yaşayan, inovasyonlara adapte olma konusunda hızlı davranan genç nüfusu ve büyüme potansiyeline sahip pazarı, Delivery Hero için cazip dinamikler olarak öne çıkmıştır.

 

Delivery Hero CEO’su Niklas Östberg, Yemeksepeti’nin başarı hikayelerindeki rolüyle ilgili, “Delivery Hero olarak bu sektördeki birçok şirketi derinlemesine analiz ediyoruz. Şimdiye kadar Yemeksepeti’nin gösterdiği performans kriterlerine yaklaşabilen bir örnekle daha karşılaşmadık. 15. yılında bile etkileyici büyüme oranlarını tutarlı bir şekilde gerçekleştirmesi, bize yaptığımız işte motivasyon ve ilham veriyor. İş modelinin başarısını Türkiye ve bölgede kanıtlamış olan Yemeksepeti, gerçekten çok sıra dışı bir şirket. İnovatif iş anlayışına sahip dinamik ekibi ve yöneticilerin girişimcilik alanındaki dehası, Delivery Hero’nun başarı hikayesinde Yemeksepeti’ni vazgeçilmez bir role taşıyor” şeklinde konuşmuştur.

 

Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın’ın konu hakkındaki değerlendirmesi ise, “Bizler insanlara, “Yemeksepeti yokken ne yapıyorduk?” dedirten bir iş modeli kurmayı başardık. 15. yılımızda ise, bu başarıyı eşsiz bir satın alma ile adeta taçlandırdık. Geçtiğimiz yıllar içerisinde yerli ve yabancı birçok farklı yatırımcı tarafından teklifler almıştık; ancak hep doğru zamanı ve doğru ortağı bekledik. Nihayetinde küresel hedefleri, iş yapış tarzı ve kurumsal kültürü bizimle örtüşen bir iş ortağı olduğuna inandığımız Delivery Hero ile yolumuza devam etme kararı aldık. Bugün sektördeki deneyimimizi, teknik bilgi ve bize özgü yenilikçi iş yaklaşımımızı, Delivery Hero ile birlikte daha geniş coğrafyalara yayabiliyoruz. Bu başarı bize gurur veriyor”, şeklinde olmuştur.