Skip navigation links
Albaraka Türk
Alstom
BASF
BNP Paribas
Bosch
Cargill
Citibank
Coca-Cola
DHL
Ericsson
Ford
GE
HSBC
Huawei
Hyundai
Intel
Kuveyt Türk
MAN
MANGO
Microsoft
Nestlé
Pfizer
Pirelli
Schneider Electric
Shell
Siemens
Toyota
Unilever
UPS
Bu sayfa yazıcı önizleme sayfasıdır.
Sayfaya geri dönmek için tıklayın.
Sayfayı yazdır

Huawei 

 
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında dünyanın önde gelen çözüm sağlayıcıları arasında yer alan Huawei, telekom, kurumsal çözümler ve cihazlar alanlarında uçtan uca çözüm sunabilme avantajıyla telekom operatörlerine, kurumlara ve nihai tüketicilere maksimum fayda sunmak amacıyla çalışmaktadır.

 

Dünyanın en iyi 50 telekomünikasyon operatöründen 45'ine hizmet sunan Huawei, müşteri odaklı vizyonuyla, müşteri ihtiyaçlarına kapsamlı ve özelleştirilmiş teklif paketiyle hızlı bir şekilde cevap vermektedir. Huawei’nin 140'tan fazla ülkede verdiği ürün ve çözüm hizmetleri, dünya nüfusunun üçte birinin ihtiyacını karşılamaktadır. Huawei’nin Kasım 2012 tarihi itibarıyla 70.000'i Ar-Ge'de istihdam edilen toplam 150.000 çalışanı bulunmaktadır. Hisselerinin % 100’ü çalışanlarına ait olan Huawei, ilerleme odaklı bir şirket olarak en iyi endüstri uygulamalarıyla karşılaştırılan yönetim dönüşümü sorumluluğunu üstüne almaktadır.

 

IBM, Hay Group, PricewaterhouseCoopers, Fraunhofer-Gesellschaft ve Accenture, 1997 yılından bu yana şirket yönetimi, insan kaynakları yönetimi, çalışan iştirak planları, finansal yönetim ve kalite kontrol gibi alanlarda Huawei'nin danışmanları olarak hizmet vermektedir.

 

2011 yılında yıllık % 11,7 artışla 32,39 milyar ABD doları değerinde gelir kaydeden Huawei, KPMG tarafından yıllık olarak denetlenmektedir.

 

Huawei Türkiye

 

2002 yılında Ankara’da hizmete açtığı ofisi ile Türkiye’deki faaliyetlerine başlayan Huawei, 2007 yılında İstanbul merkez ofisinin yanı sıra İzmir, Diyarbakır ve Trabzon’da destek ofislerini açarak büyümesini sürdürmüştür. Huawei Türkiye ofisi insan kaynağından ve coğrafi konumundan gelen avantajlarını kullanarak 2009 yılından bu yana Orta Asya ve Kafkasya’daki dokuz ülkenin yönetim merkezi olarak hizmet vermektedir. Huawei Türkiye, faaliyetlerine telekomünikasyon sektörüyle ilgili projelerle başlamıştır. Türkiye’deki lider sabit hat ve mobil operatörlerle telekom altyapısının oluşturulmasına yönelik çalışmalara devam eden Huawei, mobil altyapı ihalelerinde bütün mobil operatörler tarafından tercih edilmenin yanı sıra, lider sabit hat operatörüyle de birçok ulusal iletişim ve geniş bant projesi gerçekleştirmiştir. Huawei Türkiye; Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Avea, Turkcell Superonline, TeliaSonera Eurasia, Alb Telecom, KKTC Telsim, Kuzey Kıbrıs Turkcell ve Eagle Mobile gibi Türkiye'nin ve bölgenin en büyük telekomünikasyon operatörlerine çeşitli hizmetler sunmaktadır. Türk Telekom’un erişim şebekesinin tek sağlayıcı olan Huawei Türkiye, aynı zamanda Turkcell altyapısının üçte birine hizmet sunmakta ve TeliaSonera’nın bölgedeki tüm müşterilerine hizmet vermesi sağlamaktadır.

 

2012 yılı itibarıyla % 85’i Türk toplam 750 kişiyi istihdam eden Huawei Türkiye, ekosistemi içerisinde yer alan iş ortakları ve tedarikçileri ile birlikte değerlendirildiğinde, yarattığı 4000 kişilik istihdam rakamıyla Türk bilişim sektörüne ve ekonomisine büyük katkı sağlamaktadır.

 

Faaliyetlerinde yerel ekonominin canlanması ve toplumsal gelişimin desteklenmesine de önem veren Huawei, Türkiye’de üniversite-sanayi iş birliğini öncelikli yatırım alanı olarak belirleyerek İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) iş birliğiyle, Huawei Yeni Nesil Telekomünikasyon Teknolojileri Laboratuvarı’nı kurmuştur. 2008 yılının Ekim ayında, 20 milyon ABD dolarını aşan toplam yatırım bedeliyle hizmete açılan eğitim merkezi bugün Huawei’nin merkez ofisi Ümraniye’de operasyonlarını sürdürmektedir.

 

Huawei Türkiye Ar-Ge Merkezi

 

İlk Ar-Ge çalışmalarına 1992 yılında başlayan Huawei, yıllık gelirinin yaklaşık % 10’unu Ar-Ge yatırımı olarak kullanmaktadır. Huawei, entegre ürün geliştirme süreçlerinin bir parçası olarak, dünya çapında 20’den fazla Ar-Ge merkezine sahiptir. 2010 yılının Şubat ayında İstanbul’da faaliyete aldığı Ar-Ge merkezi, Huawei’nin Çin dışında sahip olduğu en büyük ikinci Ar-Ge merkezi olma özelliğini de elinde bulundurmaktadır. Üç yıl içinde 50 milyon ABD dolarının üzerinde toplam yatırım miktarı hedefiyle kurulan Huawei Türkiye Ar-Ge Merkezi’nde, bugün Huawei Türkiye’nin toplam çalışanlarının neredeyse yarısı istihdam edilmektedir. Huawei’nin Türkiye’ye verdiği önemin bir göstergesi de olan Ar-Ge merkezi, ayrıca Türkiye, Avrupa ve Bağımsız Devletler Topluluğu’nu (BDT) kapsayan bir “bölgesel Ar-Ge merkezi” olma işlevini de üstlenmekte olup Huawei’nin diğer Ar-Ge merkezleri ile de uzmanlık alanında tüm operatörlere destek vermektedir.

 

Türk mühendisliği ve zekasının, Avrupa’nın konsept ve tasarımları ile Asya’nın platform ve iş süreçleriyle birleştiği Ar-Ge merkezinde katma değerli servisler, ücretlendirme ve faturalandırma, çağrı merkezi ile müşteri ilişkileri yönetimi çalışmaları yürütülmektedir. Ayrıca, yazılım ürünleri; kablosuz teknolojiler (2G/3G/4G) ve ALL-IP; sabit mobil yakınsama (FMC); yeni nesil şebekeler (NGN) alanlarında analiz ve araştırmalar, ürün planlama, optimizasyon, performans geliştirme ve pazar adaptasyonu uygulamaları gerçekleştirilmektedir.

 

Türkiye, Avrupa ve BDT için yazılım çözüm merkezi de olan Ar- Ge merkezinde; yazılım geliştirme, ürün ve çözüm sağlama ile Huawei'nin bu bölgedeki Ar-Ge çalışmalarını destekleme konularında çalışmalar yürütülmektedir.

 

Ürün Grupları


Huawei 2011 yılında telekom, kurumsal çözümler ve cihaz yönetimi iş birimleri üzerinden uçtan uca bilgi ve iletişim teknolojisi (ICT) çözümleri sağlayıcısı olmaya yönelik dönüşümünü başlattı.

 

Telekom ürün grubu: Huawei zengin ürün ve çözümleriyle dünyanın önde gelen en büyük 50 operatöründen 45’ine hizmet vermektedir. Şebeke veri trafiğini destekleyen söz konusu çözümler, operatörlerin şebekelerini yalınlaştırması ve teknolojik açıdan geliştirmesini mümkün kılarken, bir yandan da hızlı devreye alma, yaygın ve sorunsuz uygulama ve daha düşük şebeke maliyetlerine olanak sağlamaktadır.

 

Kurumsal çözümler ürün grubu: Huawei şebeke altyapısı, tümleşik iletişim ve iş birliği (UC&C), bulut bilişim ve kurumsal bilgi güvenliğini de içeren son derece etkin ICT çözüm ve hizmetleri sunmaktadır. Huawei’nin müşterileri arasında finans, eğitim, ulaşım, enerji sektöründen kuruluşlar, ticari işletmeler ve internet servis sağlayıcıları yer almaktadır.

 

Cihaz yönetimi ürün grubu: Dünya çapında 500’den fazla operatöre hizmet veren Huawei, son kullanıcı pazarına yönelik olarak tüketicinin mobil internet deneyimini geliştirmeye yönelik kullanıcı dostu telefonlar, mobil geniş bant cihazları ve ev cihazları sunmaktadır. Huawei’nin, 2015 yılında dünyanın önde gelen telefon markalarından biri olması hedeflenmektedir.