Skip navigation links
3M
Albaraka Turk
Avanti
BASF
BNP Paribas
Bosch
Cargill
Citibank
Coca-Cola
Delivery Hero
DHL
Ericsson
Ford
GE
Huawei
Hyundai
ICBC
Intel
Kuveyt Türk
MAN
MANGO
Microsoft
Nestlé
NGN
Novartis
Pfizer
Pirelli
Schneider Electric
Shell
Siemens
Toyota
UniCredit
Unilever
UPS
Bu sayfa yazıcı önizleme sayfasıdır.
Sayfaya geri dönmek için tıklayın.
Sayfayı yazdır

Unilever 

 

Dünyanın en eski küresel şirketlerinden biri olan Unilever, 190'ın üzerinde ülkede faaliyet göstermekte olan yüzde yüzü halka açık bir şirkettir. Şirket ev bakımı, kişisel bakım ve yiyecek içecek kategorilerinde dünyanın önde gelen tedarikçileri arasında yer almakta ve ürünleriyle her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşmaktadır.

 

169.000 çalışanı ile şirketin 2016 yılındaki satış hacmi 52,7 milyar avro olmuştur. Şirket, faaliyetlerinin yarısından fazlası (%57) ile gelişmekte olan ve yeni pazarlarda yerini almıştır.

 

İnovasyona büyük önem veren Unilever, Ar-Ge faaliyetlerine ayırdığı yıllık yaklaşık 1 milyar avroluk bütçeyle bilimsel araştırmalarda öncü konumdadır. Ar-Ge çalışmalarına verilen bu öncelik sayesinde Unilever, tüketicilerine yüksek kaliteli ürünler sunabilmektedir.

 

Şirket stratejisinin temelinde yatan Unilever'in Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları gerçekleştirmeyi hedeflemektedir:

 

  • 2020 yılına kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve refahını geliştirmek üzere harekete geçmesine yardımcı olmak
  • Şirketin işini geliştirirken ürünlerinin imalatı ve kullanımından kaynaklanan çevresel ayak izini 2030 yılına kadar yarıya indirmek
  • Şirketin işini geliştirirken milyonlarca insanın geçim kaynaklarını 2020 yılına kadar iyileştirmek

 

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı büyümeyi ve güveni artırarak, maliyetleri ortadan kaldırmak ve riskleri azaltmak suretiyle değer yaratmaktadır. Şirketin sürdürülebilir yaşam markaları, diğer markalarına göre %50 daha hızlı büyümekte olup şirketin 2016 yılında elde ettiği büyümenin %60'ından fazlasını sağlamıştır.

 

Unilever, 2016 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektöründe ilk sırada yer almaktadır. Şirket, FTSE4Good Endeksi'nde ise en yüksek çevre puanı olan 5’i elde etmiştir. Ayrıca, 2016 yılında her yıl uygulanan GlobeScan/SustainAbility anketinin Küresel Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri kategorisinde yine ilk sırayı alarak altı yıl üst üste zirvedeki yerini korumuştur. Unilever, 2030 yılı itibarıyla operasyonlarında karbon pozitif düzeyine gelme vaadinde bulunmuştur.

 

Türkiye'deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul Bakırköy'de açılan Sana fabrikasıyla yapmış olan Unilever, ürünleriyle 100 yılı aşkın bir süredir Türkiye'ye katma değer sağlamaktadır. OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Magnum, Max, UFS, Hellmann’s ve Vaseline, Unilever'in Türkiye'de piyasaya sürdüğü ürünlerdir. Bugün Türkiye'de her 10 evden 9'unda bu markalardan birine rastlanabilmektedir.

 

Sürdürülebilir büyüme kapasitesini artırmak isteyen Unilever, önemli bir bölgesel merkez olarak gördüğü Türkiye'de yatırımlarını sürdürmektedir. Haziran 2013'te faaliyete geçen Konya'daki Algida dondurma fabrikasına yapılan 95 milyon avroluk yatırımın ardından Konya'daki ikinci yatırım, Mayıs 2017'de bir ev bakım ve kişisel bakım ürünleri fabrikası için yapılmıştır. Unilever böylece tedarikçileriyle birlikte Konya'da güçlü bir tedarik zinciri ekosistemi meydana getirmiş ve toplam 350 milyon avroya ulaşan entegre yatırım değeriyle Türkiye'nin hızlı tüketim malları sektöründe son on yılın en büyük fabrika yatırımını gerçekleştirmiştir. Bu yatırım ayrıca tüm sektörlerde bugüne kadar Konya'ya yapılan en büyük yatırımdır.