Skip navigation links
3M
Albaraka Türk
Alstom
Avanti
BASF
BNP Paribas
Bosch
Cargill
Citibank
Coca-Cola
Delivery Hero
DHL
Ericsson
Ford
GE
Huawei
Hyundai
ICBC
Intel
Kuveyt Türk
MAN
MANGO
Microsoft
Nestlé
Novartis
Pfizer
Pirelli
Schneider Electric
Shell
Siemens
Toyota
UniCredit
Unilever
UPS
Bu sayfa yazıcı önizleme sayfasıdır.
Sayfaya geri dönmek için tıklayın.
Sayfayı yazdır

Unilever 

 

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan; gıda, ev ve kişisel bakım ürünleri alanlarında dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Unilever’in 172.000 çalışanı bulunmaktadır.

 

İnovasyona büyük önem veren Unilever, Ar-Ge faaliyetlerine her yıl yaklaşık 1 milyar avro ayırarak bilimsel çalışmalara öncülük ederken, tüketicilerine en kaliteli ürünleri sunmaktadır.

 

Unilever, bir endüstri lideri ve pek çok lider markanın üreticisi olmanın getirdiği sorumlulukların bilincinde bir şirkettir. Bu doğrultuda, Unilever 2010 yılında hayata geçirdiği Sürdürülebilir Yaşam Planı ile işini büyütürken yeni nesillere daha iyi bir gelecek bırakmak için de çevresel etkilerini azaltmayı ve pozitif sosyal etkilerini artırmayı hedeflemektedir. Plan, şirketin büyümesini çevresel etkilerden ayırmak, bir milyardan fazla insanın sağlık ve refahını artırmasına yardımcı olmak ve 2020 yılında tarımsal hammaddelerin tamamını sürdürülebilir kaynaklardan temin etmek şeklinde üç temel hedef üzerine kuruludur.

 

Türkiye’deki geçmişi 19. yüzyılın ikinci yarısına kadar uzanan Unilever, 100 yılı aşkın bir süredir Türkiye ve vatandaşları için katma değer yaratmaktadır. Unilever, bugün pazara sunduğu 30 markayla her ay 51 milyon Türk tüketicinin yaşamının bir parçası olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Fruttare, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

 

Türkiye’deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul, Bakırköy’de kurulan Sana fabrikasıyla gerçekleştiren Unilever, bu tarih itibarıyla Türkiye’yi yatırımlarda öncelikli ülkelerden biri olarak konumlandırmıştır. Türk insanına, Türk çiftçisine ve Türk tedarikçisine yatırıma büyük önem veren Unilever, dünya çapında yıldızı giderek parlayan İstanbul’u bir Ar-Ge, marka-ürün geliştirme, lojistik, bilgi-iletişim ve finans merkezi olarak görmektedir.

 

“Unilever Türkiye, bugün sekiz fabrikasında üretim yapan, 5.000’i aşkın kişiye istihdam sağlayan, binlerce tedarikçiye dokunan, her yıl milyonlarca dolar ihracat gerçekleştiren bir şirket. Türkiye, Unilever’in öncelikli pazarlarından biri. Bu nedenledir ki Unilever Global, sürdürülebilir büyüme kapasitesini artırmak için önemli bir bölgesel üs konumundaki Türkiye’ye hız kesmeden yatırım yapmaya devam ediyor. Haziran 2013’te faaliyet göstermeye başlayan Konya’daki Algida dondurma fabrikamız için yaptığımız 95 milyon avroluk yatırımın ardından, yine Konya’da bu kez ev ve kişisel bakım kategorisi için yatırım yapıyoruz. Yeni fabrika ve bu yeni yatırım ile birlikte gelecekteki tedarikçilerimiz ile yaklaşık 350 milyon avroluk bir değer yaratıyoruz. 2016 yılında faaliyete geçmesini öngördüğümüz yeni fabrikamız, Unilever’in dünyadaki en büyük beş üretim tesisinden biri olacak ve önümüzdeki 40-50 yılın büyüme lokomotifi görevini üstlenecek.”

 

Mehmet Altınok

CEO, Unilever Türkiye