11.02.2011

Alışveriş şenliği, 50.000 genci iş sahibi yapacak

Zaman - Perakendeciler, 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek “40 gün 40 gece alışveriş şenliği” için çalışmaları hızlandırdı. 83 ülkede tanıtımı yapılan “Shopping Fest Istanbul” bölgeyi bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefliyor. Şenlik süresince mağazalar, gece 02.00'ye kadar açık kalırken, etkinlik kapsamında 50.000 kişi de iş sahibi olacak.

İstanbul'da alışveriş merkezi (AVM) sayısının 93'e yükseldiğini belirten Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, önümüzdeki dört yıl içinde bu sayının 140'a yükseleceğini dile getirdi. İstanbul'un hem çevre şehirler hem de komşu ülkeler için potansiyel bir alışveriş merkezi olduğunu aktaran Yılmaz, hedeflerinin, yapacakları çalışmalarla İstanbul'u bir dünya markası haline getirmek olduğunu ifade etti. BMD Başkanı, "Festivalin tanıtımına şimdiden başladık. Bunun için 83 ülkede tanıtım çalışmaları yapıyoruz. Ayrıca ünlü yıldızlarla da reklam yüzümüz olmaları konusunda anlaştık. Bu sayede, İstanbul'a gelen turist sayısını artırmayı hedefliyoruz" dedi.

Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane de İstanbul'a yılda yaklaşık 7 milyon turist geldiğini, yapacakları etkinlikte bu sayıyı 10 milyona çıkarmak istediklerini dile getirdi.
türkiye; istanbul; alışveriş şenliği; istanbul shopping fest; avm; bmd; ampd; alışveriş merkezi