11.09.2009

Biota, cilt bakım ürünlerinde ilk küresel Türk markası olacak

Today’s Zaman - Saç ve cilt bakımı ürünleriyle Türkiye piyasasında lider bir konuma sahip olan Biota Laboratuvarları, devam eden küresel krize rağmen bir yandan yeni piyasalarda yer bulmaya çalışırken diğer yandan da gelecek beş yıl içinde küresel bir marka olma peşinde koşuyor. İstanbul’da bir basın açıklaması yapan Biota’nın sahibi ve CEO’su Cihat Dündar, Türkiye’yi uluslararası piyasalarda küresel bir marka ile temsil edeceklerini ve gelecek beş yıl içinde bunu başarmayı hedeflediklerini dile getirdi. Dündar, “Önce evde güçlü olmalısınız ki yurt dışı piyasalarda liderliği üstlenebilesiniz. Şu an Türkiye piyasasının lideriyiz ve mevcut değişken atmosfere rağmen yatırımlarımıza devam ediyoruz” dedi. Dündar, kozmetik araştırma ve üretim merkezi olarak faaliyet yürütecek 30.000 m²’lik yeni bir Biota kompleksinin inşasının İstanbul’un Anadolu yakasında devam ettiğini ve 2010 yılında faaliyete gireceğini söyledi. Şirket Türkiye’deki saç ve cilt bakımı ürün piyasasının % 70’ine hâkim durumda. Yıllık 20 milyar ABD doları hacmiyle dikkat çeken küresel kozmetik sektörünün Türkiye için büyük fırsatlar sunduğunu kaydeden Dündar, temel amaçlarının, büyük ve küçük piyasalarda söz sahibi olacak uluslararası bir marka yaratarak, ülkenin sektördeki payını artırmak olduğunu ifade etti. Dündar, “Türkiye yüzlerce farklı bitkisel ürüne ev sahipliği yaptığı halde küresel piyasadaki payı sadece % 1 ile sınırlı” değerlendirmesinde bulundu. Ürünlerinin dünya genelinde 30 farklı ülkede yüzlerce eczanede satıldığına dikkatleri çeken Dündar şu açıklamada bulundu: “Avrupa’da ciddî anlamda büyüme kaydettik. Aralık ayında da ürünlerimizi, Türkiye’den yedi kat büyük bir dermo-kozmetik piyasasının bulunduğu Brezilya’da satmaya başlıyoruz. Sonraki hedefimiz ise ABD pazarı olacak.”