Unilever

Dünyanın en eski küresel şirketlerinden biri olan Unilever, 190'ın üzerinde ülkede faaliyet göstermekte olan tamamı halka açık bir şirkettir. Şirket ev bakımı, kişisel bakım ve yiyecek içecek kategorilerinde dünyanın önde gelen tedarikçileri arasında yer almakta ve ürünleriyle her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşmaktadır. 

169.000 çalışanı ile şirketin 2016 yılındaki satış hacmi 52,7 milyar avro olmuştur. Şirket, faaliyetlerinin yarısından fazlası (%57) ile gelişmekte olan ve yeni pazarlarda yerini almıştır.

İnovasyona büyük önem veren Unilever, Ar-Ge faaliyetlerine ayırdığı yıllık yaklaşık 1 milyar avroluk bütçeyle bilimsel araştırmalarda öncü konumdadır. Ar-Ge çalışmalarına verilen bu öncelik sayesinde Unilever, tüketicilerine yüksek kaliteli ürünler sunabilmektedir.

Unilever'in Sürdürülebilir Yaşam Planı şirket stratejisinin temelini oluşturmakta olup, 2020 yılına kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve refahını geliştirmek üzere harekete geçmesine yardımcı olmayı, şirketin işini geliştirirken ürünlerinin imalatı ve kullanımından kaynaklanan çevresel ayak izini 2030 yılına kadar yarıya indirmeyi ve milyonlarca insanın geçim kaynaklarını 2020 yılına kadar iyileştirmeyi hedeflemektedir.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı büyümeyi ve güveni artırarak, maliyetleri ortadan kaldırmak ve riskleri azaltmak suretiyle değer yaratmaktadır. Şirketin sürdürülebilir yaşam markaları, diğer markalarına göre %50 daha hızlı büyümekte olup şirketin 2016 yılında elde ettiği büyümenin %60'ından fazlasını sağlamıştır. 

Unilever, 2016 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektöründe ilk sırada yer almaktadır. Şirket, FTSE4Good Endeksi'nde ise en yüksek çevre puanı olan 5’i elde etmiştir. Ayrıca, 2016 yılında her yıl uygulanan GlobeScan/SustainAbility anketinin Küresel Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri kategorisinde yine ilk sırayı alarak altı yıl üst üste zirvedeki yerini korumuştur. Unilever, 2030 yılı itibarıyla operasyonlarında karbon pozitif düzeyine gelme vaadinde bulunmuştur. 

Türkiye'deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul Bakırköy'de açılan Sana fabrikasıyla yapmış olan Unilever, ürünleriyle 100 yılı aşkın bir süredir Türkiye'ye katma değer sağlamaktadır. OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Magnum, Max, UFS, Hellmann’s ve Vaseline, Unilever'in Türkiye'de piyasaya sürdüğü ürünlerdir. Bugün Türkiye'de her 10 evden 9'unda bu markalardan birine rastlanabilmektedir. 

Sürdürülebilir büyüme kapasitesini artırmak isteyen Unilever, önemli bir bölgesel merkez olarak gördüğü Türkiye'de yatırımlarını sürdürmektedir. Haziran 2013'te faaliyete geçen Konya'daki Algida dondurma fabrikasına yapılan 95 milyon avroluk yatırımın ardından Konya'daki ikinci yatırım, Mayıs 2017'de bir ev bakım ve kişisel bakım ürünleri fabrikası için yapılmıştır. Unilever böylece tedarikçileriyle birlikte Konya'da güçlü bir tedarik zinciri ekosistemi meydana getirmiş ve toplam 350 milyon avroya ulaşan entegre yatırım değeriyle Türkiye'nin hızlı tüketim malları sektöründe son on yılın en büyük fabrika yatırımını gerçekleştirmiştir. Bu yatırım ayrıca tüm sektörlerde bugüne kadar Konya'ya yapılan en büyük yatırımdır.​

TÜRKÇE