Dünya - Dünyanın en büyük beyaz eşya ve ev aletleri üreticilerinden BSH (Bosch und Siemens Hausgeräte), Almanya ve Çin’den sonra en büyük pazarı olan Türkiye’de yatırımda hız kesmiyor. 6 fabrika açtığı Türkiye’ye her yıl en az 60 milyon avro yatıran şirketin pazardaki toplam yatırımı ise 1 milyar avroyu aştı. Alman dev Türkiye’deki üretim kapasitesini ise 5 yılda 2’ye katlamayı planlıyor.
Bosch Ev Aletleri, 5-10 Eylül tarihleri arasında Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı - IFA 2014’te son teknoloji ürünlerini görücüye çıkardı. BSH Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Karsten Ottenberg, fuarda Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayarak, Türkiye’ye yönelik yatırım planlarını açıkladı.
Türkiye Türkiye’nin ciroda Almanya ve Çin’den sonra üçüncü sırada olduğunu belirten Ottenberg, 1995’ten bu yana Türkiye’ye 1 milyar avro üzerinde yatırım yaptıklarını, bunun ödüllerini uzun vadede hep aldıklarını ifade etti. Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan Ottenberg, “Türkiye hem iç pazar hem de ihracat pazarı olarak gelecek için müthiş bir potansiyel taşımaya devam ediyor. Ar-Ge ve inovasyon dahil her alanda kesintisiz yapacağımız yatırımlarla Türkiye’deki büyümemiz sürecek” dedi.
Türkiye’nin halihazırda BSH Grubu için en önemli ilk 3 üretim, tüketim, ihracat ve Ar-Ge merkezinden biri olduğunun hatırlatan Dr. Ottenberg, “Türkiye, bu altyapı sayesinde yakın gelecekte küresel ölçekte inovasyon ve dünya pazarlarına ihracatta daha fazla inisiyatif alacak” diye konuştu.
BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein ise, Türkiye’de iç pazarın çeşitli etmenlerden dolayı yavaş büyüme dönemine geçtiğini, ancak özellikle gelişmekte olan ülkelerden gelecek talebi karşılamak üzere önümüzdeki 5 yıl içinde ihracat odaklı üretim kapasitesini mevcut 4.5 milyon adet düzeyinden 8 milyona çıkartacaklarını kaydetti. Her yıl üretim, Ar-Ge ve bayi ağı yenileme çalışmaları için 50-60 milyon avro yatırım yaptıklarını hatırlatan Klein, “Türkiye’deki mevcut 6 fabrikamızda kapasite artırımı için ek yatırımlar yapmaya devam edeceğiz” dedi. Önümüzdeki dönemde Türkiye operasyonu için birinci önceliğin küresel inovasyon ve Ar-Ge yetkinliklerini artırmak olduğunu söyleyen Klein ayrıca, Türkiye’de yüzde 30 pazar payını geçtiklerini vurguladı.