Invest News DetailStar - Türkiye'de son yıllarda ardı ardına açılan çağrı merkezleri özellikle Doğu ve Güneydoğu'daki gençler için istihdamın yeni adresi oldu. Türkiye’de 300'ü büyük ve orta ölçekli olmak üzere yaklaşık 1.000 çağrı merkezinin hizmet verdiğini belirten Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Başkanı Bahadır Pekkan, şu anda çalışan sayısının 40.000 olduğunu, bu rakamın 2015 yılında 85.000’e çıkacağını söyledi. Dünyada her 100-400 kişiye, Türkiye'de ise 2.000 kişiye bir müşteri temsilcisi düştüğünü belirten Pekkan, ''Türkiye, offshore ismi verilen iş modeliyle özellikle Avrupa ülkelerine hizmet verebilecek önemli bir potansiyele sahip. Bu potansiyel büyük yabancı firmaların Türkiye yatırımlarını ön plana almalarını sağlıyor" dedi.