19.03.2008

Hotpoint Ariston: "Türkiye'de yeni yatırım olabilir"

Gözlem - İngiliz beyaz eşya üreticisi Hotpoint'le markasını birleştiren Ariston, adını "Hotpoint Ariston" olarak değiştirdi ve Türkiye'deki hedeflerini büyüttü. Bu yıl %30 büyüme öngördüklerini açıklayan Indesit Company CEO'su Marco Milani, Manisa OSB'deki fabrikalarında üretmeye hazırlandıkları dört kapılı buzdolabıyla dünyada bir ilki gerçekleştirdiklerini vurguladı. Bu yıl 40/50 milyon euroya fırın üretim tesisi kurmayı planladıklarını söyleyen Milani, yatırımın Türkiye'de olabileceği sinyalini vererek "Biz öncelikli olarak burasını düşünüyoruz. Şu an Türkiye ve Romanya, ilk sırada. Ama Türkiye'de yabancı yatırımlara tanınan olanaklar, nitelikli İşgücü ve gelişen pazar, önceliğimizin burası olacağını gösteriyor. Kesin kararı kasım ayında" dedi. Dört kapılı buzdolabı için Manisa'da 1.5 milyon euro yatırım yaptıklarının altını çizen Milani, satış hedefini ise 50/100 bin olarak açıkladı. 2007'nin başarılı geçtiğine dikkat çeken Milani, yaklaşık 3.5 milyar euroluk satış yaptıklarını, net karlarının ise 100 milyon euro olduğunu belirterek, "Ar-Ge'ye her yıl, en az 15 milyon euro ayırıyoruz. Avrupa'da yüzde 15 pazar payımız var. Türkiye'de ise geçen ay rekor kırdık. Sadece satişta değil, üretimde de Türkiye'den memnunuz. Ortalama yüzde 6.5 olan pazar payımızı, şubatta yüzde 8'e çıkardık. Hedefimiz yüzde 10'a yükselmek" dedi.