26.06.2009

ABFT: Türkiye, bölgedeki pazarlara açılan bir kapı

Hurriyet Daily News- Türkiye’de faaliyet gösteren Amerikan Şirketler Derneği’nin (ABFT) yeni başkanı Rahşan Cebe; Irak, Azerbaycan ve Kazakistan’daki pazarlara girmenin bir yolu olarak ABD merkezli şirketlerin Türkiye’ye olan ilgisinin giderek arttığını belirtti. Halen Cushman & Wakefield’in İstanbul ofisinde yönetici ortağı olarak görev yapan Cebe, iki yıl görev yapacağı ABFT Başkanlığı görevine geçtiğimiz hafta atandı. Cebe, “ABFT’ye, Türk şirketlerle iş birliği yaparak, Türkiye’ye komşu ülkelerde iş yapmayı isteyen ABD’li şirketlerden yoğun talep geliyor. Pek çok ABD’li inşaat firması, Türk şirketlerin Orta Doğu’da oldukça aktif olduğunu biliyor ve bu şirketlerle iş birliği yaparak pazara girmenin yollarını arıyor” dedi. Türkiye’ye geçen yıl yapılan 14.7 milyar ABD doları tutarındaki doğrudan yabancı yatırımın 859 milyon ABD doları tutarındaki (% 5.8) kısmı ABD’li şirketler tarafından gerçekleştirildi. 2004-2008 döneminde ABD tarafından Türkiye’de yapılan yatırımlar ise aynı dönemde yapılan doğrudan yabancı yatırımların % 9.9’una tekabül ediyordu. Cebe, “ABD’li şirketler, genellikle Türkiye’deki finans, sigorta, enerji, otomotiv, gıda ve içecek sektörleriyle ilgileniyor. Eczacılık şirketleri de Türkiye’ye yatırım yapma konusunda istekli” dedi. Cebe, son zamanlarda ABD’li şirketlerin daha çok Türkiye’deki gayrimenkul sektörü ile ilgilendiğini ve gayrimenkul sektörüne duyulan bu ilginin sadece piyasa dinamiklerinden dolayı değil, aynı zamanda gayrimenkul mülkiyeti konusunda düzenlemeleri başarıyla netleştiren mevcut hükümetin yaklaşımı sayesinde arttığını belirtti. Cebe, “Türkiye’deki alışveriş merkezlerinin gelişimi, önde gelen yatırımcıları zaten bu pazara çekiyor. Türkiye’deki “cadde mağazacılığı” kültüründeki artış ve pek çok şehirde bu kültürün olmaması pazarın potansiyelini artırıyor” dedi.
/Style%20Library/Invest/images/news.png