Bosch

Bosch Logosu
​​Bosch Grubu teknoloji ve hizmet sektörlerinde önde gelen bir tedarikçi olarak uluslararası itibara sahiptir. Dünya genelinde yaklaşık 390.000 (31 Aralık 2016) çalışanı olan şirketin 2016 yılı satışları 73,1 milyar avrodur. Bosch’un faaliyetleri dört iş sektörüne ayrılmıştır: mobilite çözümleri, sanayi teknolojileri, dayanıklı tüketim malları ve enerji ve bina teknolojileri.

Bosch Grubu Türkiye'deki faaliyetlerine 1910 yılında açılan bir şube ile başlamıştır. Şirket ilk fabrikasını ise 1972 yılında Bursa'da açmıştır. Bosch Türkiye, günümüzde İstanbul, Manisa ve Tekirdağ'da yerleşik beş farklı şirketten ve Ar-Ge merkezlerinden oluşmaktadır. Şirket Aralık 2016 itibarıyla, 17.000 çalışanı ile ülkenin öncü teknoloji ve hizmet sağlayıcılarından biridir. Şirketin 2016 yılında toplam net satışları 12 milyar TL’ye, ihracatı ise 7 milyar TL'ye ulaşmıştır.

Bosch öncü bir IoT (nesnelerin interneti) şirketi olarak akıllı evler, akıllı kentler, ağa bağlı mobilite ve ağa bağlı endüstri için yenilikçi çözümler sunmaktadır. Sensör teknolojisi, yazılım ve hizmet sağlayıcılığındaki uzmanlığının yanı sıra şirket, kendi IoT bulutu sayesinde müşterilerine tek merkezden ağa bağlı ve bölgeler arası çözümler sunmaktadır. Bosch Grubu’nun stratejik hedefi ağa bağlı bir yaşam için çözümler yaratmak, aynı zamanda yenilikçi ve ilgi uyandırıcı ürünler ve hizmetler ile dünya genelinde yaşam kalitesini iyileştirmektir. Kısaca Bosch “Yaşam için teknoloji” üretmektedir. 

Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve yaklaşık 60 ülkede 450 bağlı kuruluş ve bölge şirketinden oluşmaktadır. Satış ve hizmet ortakları da dâhil olmak üzere, Bosch’un küresel üretim, mühendislik ve satış ağı dünyadaki yaklaşık her ülkeyi kapsamaktadır. Şirketin gelecekteki büyümesinin temeli, yenilikçi gücündedir. Bosch Ar-Ge alanında dünya genelinde 120 yerleşkede 59.000 çalışan istihdam etmektedir. ​