30.06.2015

E-ticaret hacminde yüzde 35 büyüme

Milliyet - Türkiye E-ticaret pazar büyüklüğü, 2014 yılında yıllık yüzde 35’lik bir artışla 18,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı.


Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), ilk kez geçen yıl hazırlanan ‘Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü’ raporu, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü’nün büyümesi paralelinde e-ticaret pazarının da hızlı bir büyüme kaydettiğini gösterdi.


2014 yılında yüzde 35 seviyesinde artış gösteren e-ticaret, 18,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden ‘Türkiye e-Ticaret 2014 Pazar Büyüklüğü’ raporu, TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve ComScore proje veri ortaklığında hazırlandı.


Basın toplantısının açılış konuşmasını yapan TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. Kemal Cılız, ülke ekonomisinin nispeten yavaş büyüdüğü bir dönemde, elektronik ticaret hacminin ve perakende harcamaları içerisindeki payının güçlü bir artış gösterdiğine dikkat çekti. Cılız, Türkiye’nin yine de elektronik ticarette arzu edilen noktada olmadığını vurguladı. Cılız, “e-Ticaret çok geniş bir ekosistem ve paydaş haritası için değer ortaya koyuyor. Bu nedenle e-ticaretin gelişimi, sağlıklı bir hukuki zemin ve sektörün gelişimine yönelik yasal yapılanmalarla desteklenmesi gerekir. Böylece e-Ticaret’in vergi gelirlerinin, istihdamın ve ticari canlılığın artmasına katkısı daha fazla olacaktır” dedi.

TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş ‘‘Toplam perakende harcamalarının içerisinde yüzde 1,6 olan e-ticaret payı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında, bu alanda önemli bir büyüme potansiyelimiz olduğunu gösteriyor. E-ticaret farklı ve zengin çeşitlilikteki ürün ve hizmetlere herkesin eşit şartlarda erişmesini sağlayan önemli bir araç. E-ticarette yapılan tüm işlemlerin kayıt altında olması, ekonomide kayıt dışılığın azalmasına, haksız rekabetin giderilmesine, vergisel anlamda devlet gelirlerinin artmasına önemli katkılar sağlamaktadır” dedi.

türkiye; e-ticaret hacmi; elektronik ticaret istatistik; tübisad; e-ticaret raporu

TÜRKÇE