9.09.2015

Beko, ABD pazarına açılıyor

Star - Koç Topluluğu çatısı altında faaliyet gösteren Arçelik AŞ’nin küresel markası Beko, yıl sonunda ABD pazarına giriyor. Arçelik’in Beko markasıyla solo ürünlerde Avrupa pazarında liderlik koltuğuna oturduğunu açıklayan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Türkiye ve Avrupa’daki başarı hikayemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşıyoruz. Yatırımlarımıza devam ederken Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda faaliyetlerimizi genişleteceğiz. Ayrıca yeni marka ve satın alma fırsatlarını da değerlendireceğiz” dedi.


Hem tüketici elektroniği fuarı IFA, hem de sponsor oldukları Avrupa Basketbol Şampiyonası Eurobasket nedeniyle bulunduğu Berlin’de bir sohbet toplantısı düzenleyen Bulgurlu “ABD’de en prestijli binaların mutfaklarına ankaste ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz” dedi.

 

Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa’da yapılan testlerde 1. olduğunu bunun üzerine ABD’li bir derginin “Beko ABD’de niye yok” diye yazdığını anlatan Bulgurlu “Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama çok da zor bir pazar. Ancak yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. O yüzden bizim ürünleri tercih edecekler” diye konuştu. Bulgurlu ABD pazarına dönük özel ürünler de ürettiklerini açıkladı. Avrupa pazarında ulaştıkları pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu Almanya’da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık. Almanya’da son 3 yılda ise yüzde 2’den 5.8’e ulaştık. İspanya’da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya’da 1.8 puan arttı. Polonya’da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5’ten 5.8’e geldik” dedi.

türkiye; beyaz eşya üretimi; beyaz eşya sektörü; beko