14.11.2011

'Türkiye'ye yatırım, komşu pazarların da kapısını açıyor'

Sabah - Japon ekonomi gazetesi Sankei Shimbun, Türkiye'ye yatırım yapmanın, Japon firmalara kısa sürede çevre pazarlarda da yatırım imkânı sağladığını yazdı. Haberde "Böyle bir satış noktası, herhangi bir ülke için geçerli olabilir. Ancak Türkiye için durum biraz farklı. Pek çok Türk firması, komşu ülkelerle satış ağına sahip ve bulunduğu bölgede Türkiye, alışılmışın dışında kapsamlı bir dağıtımı gerçekleştirebilecek konumda" denildi. Gazete, Türkiye'ye yatırım yapmanın, Japon firmalara, ülkenin henüz bağlantısının olmadığı Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya'daki çok sayıda pazara kısa sürede girebilme imkânı sağlayabileceğini belirtti. "Toyota neden Türkiye'yi seçti?" diye sorulan haberde, "Ürün kalitesini her şeyin üstünde tutan Toyota, bu kriterle bakıldığında Türkiye'nin öne çıktığını düşünmüş olmalı" dendi.
Türkiye; sankei shimbun; toyota; türkiye yatırım ortamı; türkiye japon yatırımları; türkiye bölgesel merkez