17.01.2011

Dia, büyümede Türkiye’ye odaklandı

Milliyet - Fransız perakende devi Carrefour bünyesindeki indirimli market zinciri Dia, Türkiye’de yatırım atağına kalkıyor. Türkiye’de Sabancı Holding ortaklığıyla DiaSA olarak faaliyet gösteren zincir, Türkiye ekonomisindeki rüzgârı arkasına almak için kolları sıvadı.

Dünyanın üçüncü büyük indirimli market zinciri olan İspanyol Dia, dokuz ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye’nin son yıllarda yakaladığı yüksek büyüme oranlarından hareketle Dia, Türkiye’deki pazar payını artırmak için harekete geçti.

DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, “Türkiye, Avrupa ülkelerinden hızlı büyüyor. Şu an bizim için çok önemli bir ülke. Türkiye’ye daha önce yapmadığımız kadar yatırım yapmayı planlıyoruz. 2015 yılına kadar oldukça agresif planlarımız var” dedi. 2015 yılına dek 900 civarındaki mağaza sayılarını 2.600’e çıkaracaklarını söyleyen Somoza, “Anadolu’ya yayılacağız. Franchise vererek büyüyeceğiz. 3.300 olan çalışan sayımızı en az ikiye katlayacağız” diyerek “Türkiye’nin ekonomik performansı bizi çok memnun ediyor. Türkiye bu zamanda büyümesiyle çok önemli bir fırsat. Türkiye’deki büyüme planımızı hızlandırdık. Büyümek için elimizi çabuk tutuyoruz” şeklinde konuştu.
türkiye; diasa; indirimli market; perakende sektörü; gonzales somoza; franchise