25.01.2011

Çağrı merkezleri 5 yılda 85 bin kişiye iş imkânı sağlayacak

Zaman - Her yıl yüzde 20 büyüyerek cirosunu 1,2 milyar liraya çıkaran çağrı merkezleri istihdam kapısı oldu. 'Bacasız fabrikalar' gibi çalışan şirketler, geçen yıl 40 bin kişiyi işe aldı. Önümüzdeki 5 yılda ise 45 bin kişiye iş imkânı sağlanması planlanıyor.

Hizmet sektörünün önem kazanması ile birlikte ortaya çıkan yeni iş kolu çağrı merkezleri, istihdam deposu oldu. 'Müşteri memnuniyetinin teknolojik mekanları' diye de tanımlanan merkezlerde geçen yıl 40 bin kişi işe alındı. Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekkan, "Çağrı merkezi sektörü hızlı büyüme trendini 2010'da da sürdürdü." dedi. Son 5 yılda sadece Doğu ve Güneydoğu Anadolu illerindeki çağrı merkezleri için yapılan yatırımların 50 milyon TL'yi bulduğunu belirten Pekkan, son 5 yılda sektöre yapılan toplam yatırımların da 250 milyon TL olarak gerçekleştiğini söyledi. "Bu yatırımla, sektörün sağladığı istihdam 2 katına çıktı. Beş yıllık gelecekte sektörün hacim olarak yüzde 100'ün üzerinde büyüme göstereceği, oluşturulan istihdamın da 40 bin seviyelerinden 85 binlere ulaşılacağı öngörülmektedir." diye konuştu.
türkiye; çağrı merkezi; destek merkezi; hizmet sektörü; çağrı merkezi sektörü; bahadır pekkan