30.05.2013

BSH, Türkiye'yi bölge üssü yapacak

Dünya - Türkiye'de Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markaları ile faaliyette bulunan Almanya merkezli BSH Ev Aletleri, 2015'e kadar 300 milyon avro yatırım yaparak Türkiye'yi şirketin bölgesel üssü haline getirecek.


Şirketin finansal sonuçlarının paylaşıldığı toplantıda konuşan BSH Türkiye CEO'su Norbert Klein, 52 milyon avroluk yatırımı hayata geçirdikleri 2012 yılı itibarıyla toplam cirolarının yüzde 3'lük bir artışla 3.2 milyar TL'ye ulaştığını, istihdam ettikleri çalışan sayısının 5 bini aştığını, üretimlerinin ise 2005 yılından bu yana yüzde 80 oranında arttığını dile getirdi.


BSH'nin Çerkezköy tesislerindeki Küçük Ev Aletleri Fabrikası'nın resmi olarak 2013'te açıldığını hatırlatan Klein, "2015 yılına kadar 300 milyon euro daha yatırım yaparak BSH Ev Aletleri'nin kuruluşundan bu yana yapılan yatırımı 1 milyar avroya tamamlayacağız" dedi. Klein, BSH Ev Aletleri'ne bağlı ülke sayısının 30'a çıkmasıyla Türkiye'nin bölgesel bir üs olarak önemini arttırdığını, bunun da BSH Grubu bünyesinde Türkiye'ye duyulan güveni kanıtlar nitelikte olduğuna dikkat çekti.


300 milyon avroluk yeni yatırım kapsamında; yeni ürün kategorileri, üretim kapasitelerinin artırılması, yeni bir lojistik ve Ar-Ge merkezi, Çerkezköy'de yeni idari bina ile satış ve servis ağını geliştirmeye yönelik çalışmaların hayata geçirilmesi planlanıyor.

türkiye; beyaz eşya sektörü; beyaz eşya üretimi; bosch; siemens; bsh; bsh türkiye; norbert klein