MAN

MAN Logosu
​​​​MAN, Türkiye'de faaliyet göstermeye 1966 yılında Ercanlar Holding ve MAN Kamyon ve Otobüs ortaklığıyla kurulan MANAŞ (MAN Kamyon ve Otobüs Sanayi A.Ş.) ile başlamıştır. İstanbul'da kurulan fabrika, MAN şirketinin Almanya dışındaki ilk üretim tesisidir. 1967 yılında üretilen ilk kamyonları 1968 yılında otobüsler izlemiştir. MAN araçlarının Türkiye'den yaptığı ilk ihracat 1981 yılında aralarında Mısır, Kuveyt, Suriye ve Lübnan'ın da bulunduğu Orta Doğu ülkelerine gerçekleştirilmiştir.

Şirket, 80'li yıllarda Ankara'da MAN Motor fabrikasını kurmuştur. Fabrikada motorların yanı sıra 1985 yılında otobüs üretimine de başlanmıştır. MAN Kamyon ve Otobüs, 1995 yılında MANAŞ'ın tüm idari ve endüstriyel yönetimini devralmış, 1996 yılında ise motor fabrikası satın alınmıştır. Otobüs üretimi tamamen İstanbul'dan Ankara'ya aktarılmış ve tüm üretim tesisleri, Ankara'da MAN Türkiye A.Ş. adı altında bir araya getirilmiştir. 

MAN Türkiye, MAN ve NEOPLAN marka şehir içi ve şehirler arası otobüslerini, Ankara'nın Akyurt ilçesinde yer alan 317.000 metrekarelik dev üretim merkezinde geliştirmiştir. Ankara fabrikası, üretkenliği artırmaya yönelik "Evolution 2004" projesi ile yıllık 2.000 otobüs üretim kapasitesine ulaşmıştır. Fabrika günümüzde MAN şirketinin en büyük otobüs üretim tesisidir.

MAN Türkiye, 2012 yılında Ar-Ge merkezini tamamlamış; tasarım, test ve analiz gruplarını tek çatı altında toplamıştır. Son yıllarda şirkete uzun vadeli rekabet ortamında güç kazandıran çok sayıda geliştirme projesi hayata geçirilmiştir.

MAN Türkiye’nin son yıllarda imza attığı yatırım ve önemli gelişmeler, kalite ve verimliliği ileri düzeylere taşımıştır. Şirket, dünyanın birinci sınıf otobüs markalarından biri olan NEOPLAN'ın üretiminin sadece MAN Türkiye’nin Ankara'daki fabrikasında gerçekleştirilmesine karar vermiştir.

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.

MAN marka otobüs ve kamyonlar ile NEOPLAN marka otobüslerin satış ve satış sonrası servis faaliyetleri MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. tarafından gerçekleştirilmektedir. Şirket, Türkiye genelindeki 18 bayii ve 6 MAN TopUsed Center aracılığıyla satış ve pazarlama faaliyetlerinde başarı seviyesini sürekli olarak yükseltmektedir. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., pazar payını artırıp müşteri memnuniyetini yüksek tutmak için çabalarken bir yandan da 32 servis merkezi ve plazalarıyla satış sonrasında en iyi hizmeti sunmaya çalışmaktadır.

MAN'ın Türkiye'de imza attığı bazı ilkler

1966: Almanya dışında ilk üretim tesisi için İstanbul'da bir fabrika kuruldu.

1967: İlk MAN marka kamyon İstanbul'da üretim bandından çıktı.

1981: MAN Türkiye ilk ihracatını gerçekleştirdi.

1986: MAN, Türkiye'deki ilk körüklü otobüsü üretti.

1995: Üretim, Ankara Akyurt tesislerinde birleştirildi.

1999: MAN, Türkiye'deki ilk üç akslı şehirler arası otobüsü üretti.

2006: MAN, Türkiye'de doğal gazla çalışan ilk otobüsü üretti.

2011: MAN, Avrupa'nın en büyük kataforez boyama tesisini açtı.

2012: MAN Ar-Ge merkezini açtı.

2014: NEOPLAN'ın tüm modellerinin Türkiye'de üretilmesi kararı alındı.

2015: Ankara'da tasarlanıp üretilen MAN Lion's Intercity modelinin dünya lansmanı gerçekleştirildi.

MAN Holding

MAN Group, Avrupa'nın önde gelen ticari araç ve makine mühendisliği grupları arasındadır. MAN, bir kamyon, otobüs, kamyonet, dizel motoru, turbo makine ve özel dişli ünitesi tedarikçisidir. Faaliyetlerini ulaşım sektörü ve dünya çapında uzun vadeli fırsatlar sağlayan enerji pazarı segmentleri üzerine yoğunlaştırmıştır. MAN'ın kurumsal faaliyetleri iki iş alanı şeklinde gruplanmıştır: MAN Kamyon ve Otobüs ile MAN Latin Amerika'dan oluşan Ticari Araçlar ve MAN Dizel ve Turbo ile Renk'ten oluşan Elektrik Mühendisliği. 

MAN birimleri, pazarlarında lider konuma sahiptir. 53.824 çalışanı olan grup, 180'den fazla ülkede faaliyet göstermektedir. MAN Group, 2016 döneminde 13,6 milyar avro satış geliri elde etmiştir.

MAN'ın kurumsal tarihi 250 yıldan uzun bir geçmişe dayanmaktadır. MAN Grubu’nun rehber niteliğindeki ilkeleri, tüm MAN çalışanlarının sürdürülebilirlik ilkelerini ön planda tutmasını zorunlu kılan bir sorumlu davranış çerçevesi oluşturmaktadır. MAN’ın yeni kurumsal değerleri olan saygı, müşteri odaklılık, ekip ruhu, azim ve dürüstlük, şirketin ürün pazarları ve sermaye pazarındaki başarısında olduğu kadar kalifiye çalışanları cezbetmesinde de etkin rol oynamakta ve tüm iş faaliyetlerinin toplum tarafından kabul görmesini sağlamaktadır.​