26.07.2012

Köprü ve otoyollara devlerin ilgisi artıyor

Dünya - Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri ile 7 otoyola son teklif verme süresi 31 Ekim'e uzatılırken, ihaleye yerli ve yabancı çok sayıda şirketin katılması bekleniyor. Koç, Yıldız Holding, Limak, Akfen, Anadolu Grubu, Fiba Holding gibi yerli şirketlerin yanı sıra Astaldi, Posco, Autostrade gibi yabancı devler de ihale ile ilgilenenler arasında yer alıyor. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın (ÖİB) ihaleye çıkardığı otoyol ve köprülerin tek paket halinde 25 yıl işletim hakkına ilişkin ihalede ön yeterlilik başvuru son tarihi 3 Eylül'e, son teklif verme tarihi 31 Ekim'e uzatıldı.


Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu, Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu, Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, Toprakkale-İskenderun Otoyolu, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu, hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer ilgili tesisler tek paket halinde 25 yıl süre ile özelleştirilecek.


ÖİB, yerli ve yabancı yatırımcıların nabzını yoklayarak, toplam uzunluğu 2 bin kilometreyi bulan 9 otoyolun yanı sıra Boğaziçi ve Fatih köprüleri için 15 yabancı yatırımcıyla görüştü. İtalya ve Fransa başta olmak üzere dünyanın önde gelen otoyol işletmecilerinin temsilcileri ile görüşen başkanlık yetkilileri, yerlilerden ilgilenenler arasında ise elektrik ve doğalgaz dağıtım ihalelerine başvuran firmaların adının öne çıktığını söyledi. Otoyol ve köprülerin yıllık geliri 600 milyon lira iken özelleştirme ihalelerinden toplam 5-6 milyar dolarlık gelir elde edilebileceği hesaplanıyor.

türkiye; özelleştirme programı; köprü özelleştirme; otoyol özelleştirme; otoyol ihale; köprü ihale

TÜRKÇE