5.11.2017

ABD tanıtım turu, algı uçurumunu ortadan kaldırmayı amaçlıyor

Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA) Türkiye'ye yeni bir gözle bakmalarını önlemiş olabilecek algı uçurumunu kapatmak amacıyla Atlanta, Cincinnati ve Chicago'daki yatırımcılarla buluşmak üzere Kasım ayının ilk haftasında ABD'de bir tanıtım turu düzenledi.

 

TYDTA önce Atlanta Dünya Meseleleri Konseyi ve Atlanta Dünya Ticaret Merkezi'nin ev sahipliği yaptığı yuvarlak masa toplantısında, Türkiye'deki kârlı yatırım fırsatlarından bahsetti. Toplantıda yaptığı konuşmada, TYDTA Başkanı Arda Ermut, 2016 yılındaki 17,5 milyar ABD doları tutarındaki ikili ticaret hacmiyle ABD'nin Türkiye'nin ihracat sıralamasında 5. sırada ve o yıl ithalat sıralamasında 4. sırada yer aldığından bahsetti. Ermut, "ABD'ye verdiğimiz önemden ötürü, sıklıkla burada tanıtım turları, üst düzey toplantılar ve programlar düzenliyoruz. Son yıllarda, ABD genelinde yatırımla ilgili birçok seminere katıldık ve Amerikan kurumları ve iş dernekleri ile işbirliği yaptık "diye ekledi.

 

Procter & Gamble Türkiye - Kafkasya Başkan Yardımcısı ve Genel Müdür Tankut Turnaoğlu'nun eşlik ettiği TYDTA heyeti, daha sonra, Cincinnati, Ohio'daki Procter & Gamble genel merkezini ziyaret etti.

 

Tanıtım turunun son ayağında, Ermut Chicago'daki Türk Konsolosluğunun ev sahipliğini yaptığı bir akşam yemeği resepsiyonunda, Türk-Amerikan iş dünyasının liderleriyle bir araya geldi. Ermut konuk öğretim görevlisi olarak, Chicago Üniversitesi - Booth İşletme Fakültesi'nde yüksek lisans eğitimi alan öğrencilere, ABD ile Türkiye arasındaki iş ilişkilerinin geçmişi ve geleceği konularında ders verdi.

 

Toplantılarda yapılan önemli konuşmalardan birinde, Türkiye'nin genç nüfusu, internet ve akıllı telefonların hızla yaygınlaşmasının, çok uluslu mega şirketler için fırsatlar sağladığı da belirtildi. Türkiye'de artık nüfusu 1 milyonu aşan 20 şehir vardır.

 

Bankacılık sektörü de büyük ölçüde yabancı yatırıma açıktır ve bu da ABD finansal teknolojisi ve ödemeler alanındaki dev şirketler için olası fırsatlar sunmaktadır. Ermut, ABD'de yeni filizlenen açılış sahnesini, Türkiye'deki girişimci çabalara bağlamakla ilgilendiklerini belirtti.

 

Daha da önemlisi, teşvikler şirketlerin Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya'daki gelecek vaat eden pazarlara kolayca erişebilecekleri bir yerde ödül gibidir. Ermut, Türkiye'den dört saatlik uçuş mesafesinde, 1.6 milyar insanın yaşadığı ve 26 trilyon ABD doları değerinde birleşik bir pazar bulunduğunu da belirtti.

abd; tanıtım turu; yatırım; tydta; dyy

TÜRKÇE