1.03.2012

Türkiye Almanya'ya 'teknoloji' sattı

Deutsche Welle Türkçe - Türkiye’nin 2011 yılında "mühendislik" ülkesi Almanya’ya yaptığı ihracat içerisinde teknolojik ürün gruplarında ciddi artış yaşandı. Otomotiv sektöründeki hareketlilik de göze çarpıyor.


2011 yılı Türkiye ile Almanya arasındaki ticaretin 37 milyar dolarla tarihî zirve yaptığı yıl oldu. İki ülke arasındaki ticaret, nicelik olarak gelişirken, Türkiye’nin yaptığı ihracat açısından niteliksel bir gelişme de söz konusu. Ekonomi Bakanlığı tarafından açıklanan "Almanya Ülke Raporu"na göre, Türkiye'nin Almanya'ya yaptığı ihracat içerisinde en yüksek artış kaydeden ürün grupları arasında teknoloji yoğun sektörlerdeki ürün grupları öne çıktı.


Raporun detaylarına göre, Türkiye’nin Almanya’ya 2011’de yaptığı ihracatta bir önceki yıla göre en çok artış görülen ürün gruplarının başında otomotiv yan sanayii ve beyaz eşya geliyor. Almanya’ya yapılan içten yanmalı, pistonlu motorların aksam ve parçalarını içeren otomotiv yan sanayii ürünleri ihracatı 2011'de yüzde 56 büyüme gösterdi. Bununla birlikte kara taşıtları için üretilen aksam parçalarında da yüzde 40’lık bir gelişme görüldü. Otomotiv yan sanayii yanında Almanya’ya yapılan beyaz eşya ürün grubunun ihracatında yaşanan artış da dikkat çekti. Ekonomi Bakanlığı'nın "Almanya Ülke Raporu"na göre buzdolabı ve soğutucu ürün grubunda 2011’de yüzde 50’lik ihracat artışı görüldü.

/Style%20Library/Invest/images/news.png
Türkiye;  türkiye ihracat; türk ihraç malları; türkiye almanya ticaret; türk-alman ticaret hacmi; türkiye otomotiv ihracat