7.09.2011

BSH, Türkiye'yi üretim üssü yaptı

Radikal - Bosch, Siemens ve Profilo gibi markalarıyla Türkiye beyaz eşya pazarının % 31'ini elinde bulunduran Alman BSH firması, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya'ya yönelik üretim ve satış merkezi olarak Türkiye'yi seçti. BSH Ev Aletleri Grubu Satış ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Jean Dufour, Türkiye'nin BSH'nin Almanya ve Çin'den sonraki üçüncü büyük pazarı olduğunu vurgulayarak, "Son beş yılda Türkiye'ye 700 milyon avro yatırım yaptık. Gelecek dört yılda da 300 milyon avroluk yatırım yapacağız. Böylece 10 yılda 1 milyar avro ile Çin'den sonraki en büyük yatırımımızı Türkiye'de yapmış olacağız" dedi.

Almanya'da düzenlenen dünyanın önde gelen tüketici elektroniği ve beyaz eşya fuarı IFA'da gazetecilerin sorularını yanıtlayan Lean Dufour, "Birçok ülke nükleer enerjiden çıkmaya başladı. Bu, enerji tedarikinin giderek azalacağını, dolayısıyla fiyatların yükseleceğini gösteriyor. Bu nedenle dikkatimizin çoğunu enerji verimliliğine veriyoruz" diye konuştu. BSH Ev Aletleri Grubu'nun en büyük üretim üslerinden olan BSH Türkiye'nin dolar kuru nedeniyle 2011 yılının ilk altı ayında değer bazında % 43 büyüdüğüne dikkat çeken Lufour, şirketin yıl sonunda da yüksek bir büyüme yakalayacağını kaydetti. 2012 yılında Çerkezköy'de yeni bir fabrika kuracaklarını belirten Dufour, "Çin'deki küçük ev aletleri üretiminin bir kısmını Türkiye'ye kaydıracağız" dedi.
/Style%20Library/Invest/images/news.png
Türkiye; beyaz eşya sektörü; beyaz eşya üreticileri; bsh türkiye; bsh çerkezköy; bosch türkiye; siemens türkiye