18.08.2011

Türkiye, Unilever'in merkez üssü olacak

Sabah - Unilever Dünya Başkanı Paul Polman, Unilever'in küresel organizasyon yapısını yenilediğini açıklayarak, daha önce 12 ülkenin bağlı olduğu Unilever Türkiye'nin, bugün itibarıyla Rusya da dâhil olmak üzere toplam 750 milyonluk nüfusa sahip 36 ülkenin yönetim merkezi olacağını söyledi.

Unilever Dünya Başkanı Paul Polman, iki yıl aradan sonra Türkiye'ye gerçekleştirdiği ziyaret sırasında ANKA ve Reuters haber ajanslarına Türkiye'nin Unilever içindeki yeni konumunu ve gelecek hedeflerini değerlendirdi.

OMO, Lipton, Sana, Dove, Knorr, Magnum, Algida gibi markaların üreticisi olan, dünyada 180'den fazla ülkede faaliyet gösteren ve ürünleri her gün 2 milyar insanla buluşan ve geçen yıl 44,3 milyar avro ciro gerçekleştiren Unilever'in Dünya Başkanı Paul Polman, Unilever'in sürdürülebilir büyümesini garanti altına alabilmek için 23 olan yönetim bölgesi sayısını 8'e indirdiklerini, bu 8 bölgeden birinin merkezinin de Türkiye olarak belirlendiğini açıkladı.

Polman, “Türkiye büyük bir potansiyel içeriyor. Türkiye'nin liderliğini yaptığı bölge yakın gelecekte Unilever'in küresel büyümesinden daha hızlı bir büyüme gösterecek" şeklinde konuştu.

Unilever'in 60 yıla yakın bir süreden bu yana faaliyet gösterdiği Türkiye'de her yıl 100 milyon TL dolayında yatırım yaptığını hatırlatan Polman, Türkiye'den şu an için 35 ülkeye ihracat yaptıklarını, bu sayının yakın gelecekte Türkiye'nin artan bölgesel rolü sayesinde kesinlikle artacağını belirtti.
Türkiye; unilever; unilever türkiye; bölgesel merkez; yönetim merkezi; bölgesel üs; unilever türkiye ihracat; unilever türkiye yatırım