20.04.2012

Türkiye alışverişte süper ligde

Sabah - Türkiye gayrimenkulden sonra alışverişte de dünyada süper lige girdi. ABD'li danışmanlık firması CB Richard Ellis’in (CBRE) 73 ülkede yaptığı çalışmada Türkiye, Brezilya, Japonya, İsviçre gibi ülkeleri geride bırakarak dünyanın 14'üncü perakende merkezi oldu.


CBRE'nin 73 ülkede 200 kenti kapsayan çalışmasına göre Türkiye, perakendede dünyanın en önemli 14'üncü ülkesi oldu. 326 uluslararası markayla yapılan çalışmaya göre Türkiye, Hindistan, Japonya, Brezilya, Kanada gibi ülkeleri geride bıraktı. Her 100 markadan 39'unun Türkiye pazarına girdiği belirtildi.


Araştırma sonuçlarına göre Amerikalı markaların en fazla ilgi gösterdiği bölge Asya Pasifik olurken, Avrupalı devler ise Ortadoğu'yu tercih ettiği görüldü. Avrupalı markaların en fazla mağaza açtığı kent yüzde 60.1 ile Dubai, yüzde 48.1 ile İstanbul, yüzde 44.3 ile Kuveyt oldu.

Türkiye; perakende sektörü; türkiye perakende raporu; richar ellis rapor; cbre rapor; cbre perakende raporu

TÜRKÇE