24.02.2012

Türkiye’nin ‘İnternet Kaplanı’ heyecan uyandırıyor

The Wall Street Journal – Bugünlerde Avrupa ekonomilerinin mumla aradığı, büyüme gibi nadir bir niteliğe sahip olan Türkiye, yatırımcıları büyüyen internet ekonomisi ile cezbetme peşinde.


İstatistikler ülkenin yüksek performansını gözler önüne seriyor; Avrupa Birliği verilerine göre 2010 yılında yakalanan yüzde 9’luk GSYH büyüme oranı, 27 AB ülkesinin yüzde 2’lik büyümesini gölgede bırakıyor. 2011 yılında en az yüzde 7.5 büyümesi beklenen Türkiye ekonomisine karşın AB’nin büyüme beklentisi sadece yüzde 1.9.


77 milyona varan nüfusunun 35 milyonu internet kullanıcısı olan ülkenin yüzde 70’i 34 yaşın altında. Rakamlar, Türkiye’nin Avrupa’nın sayıca beşinci, internet kullanım oranlarında ise, İngiltere ve Hollanda’dan sonra, üçüncü sırada yer alan internet kullanıcı kitlesine sahip olduğunu ortaya koyuyor.


Sosyal medya kullanımında da en üst sıralarda yer alan Türkiye, Facebook’da ilk 5, Twitter’da ise ilk 10 içerisinde. Gelişmiş altyapı sayesinde internet üzerinden yapılan alışverişlerin hızlı ve güçlü bir büyüme sergilediği ülkede, kredi kartı yaygınlığı Avrupa ortalaması olan yüzde 50’nin üzerinde çıkarak yüzde 60’a ulaşmış durumda. Rusya’nın aksine lojistik imkanları ve fiziki altyapısı son derece iyi olan Türkiye, bu imkanları iletişim alanında yapılan büyük yatırımlar sayesinde eksiksiz bir telekomünikasyon ağı ile tamamlamış durumda. Ülkenin bütün büyük şehirlerinde mevcut olan 3G kablosuz iletişim şebekesi Avrupa’nın pek çok ülkesine göre daha yüksek performans gösteriyor.
Türk internet şirketleri arasında Güney Afrikalı Naspers’ın çoğunluk hissesini satın aldığı Markafoni, Ebay’in büyük bölümüne sahip olduğu GittiGidiyor ve Amazon’un yatırım yaptığı Çiçek Sepeti gibi girişimlerin varlığının yanında, geçtiğimiz yıl Rus arama motoru Yandex’in ülkede ofis açması, Türkiye’de bir ‘Online Anadolu Kaplanı’nın uyanmakta olduğunun habercisi. Facebook, Groupon, Etsy ve Spotify gibi şirketlere yatırımlarıyla bilinen girişim sermayesi şirketi Accel Capital’ın Türkiye’de 300 internet girişimiyle gerçekleşen bir konferansa katılması ülkenin bu alanda ne derece ciddiye alındığını gösteriyor.


Etkileyici büyüme hızı, AB üyeliği yolunda ilerlemesi ve Doğu ile Batı arasındaki tarihi köprü rolü ile Türkiye, kesinlikle büyük fırsatlar sunan bir ülke. ‘Talih cesurlardan yanadır‘ sözünden de anlaşıldığı üzere Türkiye büyük oynamayı sevenlerin vakit geçirmeden yer almak isteyeceği bir ülke. Aceleci olmayanlar için ise; Kaplan henüz uyanıyor, ayağa kalktığında orada olmaya bakın.

Türkiye; internet sektörü; bilişim sektörü; internet girişimleri; türkiye internet kullanıcı kitlesi; türkiye internet alışveriş sektörü; accel capital