Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'nin 2020 e-ticaret rakamlarını açıkladı.
2020 yılında Türkiye'nin e-ticaret hacmi yıllık bazda yüzde 66 yükselerek 32 milyon ABD dolarına ulaştı. Bakan Pekcan “E-ticaret harcamalarının GSYH'ye oranı 2020 yılında yüzde 4,1'e ulaştı. Türkiye e-ticaret hacminin genel ticarete oranı 2019'da yüzde 9,8'den 2020'de yüzde 15,7'ye yükseldi" dedi.
Bakan Pekcan 2020 yılında küresel e-ticaret hacminin yıllık bazda yüzde 23 artışla 4,3 trilyon ABD dolarına ulaştığını ve önümüzdeki üç yılda 6,5 trilyon ABD dolarına ulaşmasının beklendiğinin altını çizdi.
Türkiye'de e-ticaret yapan firma sayısı da geçen yıl yüzde 275 artarak 256 binin üzerine çıktı ve sipariş sayısı yüzde 68 artışla 2,3 milyara ulaştı.
Türkiye'de çevrim içi alışverişin sektörel dağılımına bakıldığında, gıda ve süpermarket sektörlerinin yüzde 200'ün üzerinde artışla geçen yıl en keskin artışa sahip olduğunu ortaya koydu. Bunu yüzde 189 ile metalürji ve kimya, yüzde 129 ile beyaz eşya, yüzde 105 ile ev-bahçe-mobilya-dekorasyon, yüzde 100 ile çiçek izledi.