21.09.2012

E-ticarette Hindistan'dan sonra 'en hızlı' ikinci ülkeyiz

Zaman - 2011 yılı itibarıyla 680 milyar ABD dolarına ulaşan dünya elektronik ticaret büyüklüğü şirketleri cezbediyor. Pazar payında ilk sırada Amerika yer alıyor. Büyüme hızına göre ise Hindistan'ı Türkiye takip ediyor. Türkiye'nin bu yılın ilk 7 ayında e-ticaret hacmi % 40 artışla 17,5 milyar Türk lirasına ulaştı.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, aynı dönemde Türkiye'nin de içinde bulunduğu G-20 ülkelerinde yaklaşık 800 milyon internet kullanıcısı olacağını ve bu ülkelerdeki internet ekonomisinin 4 trilyon 200 milyar ABD dolarına ulaşacağının tahmin edildiğini söyledi. İstanbul'da düzenlenen İnteraktif Pazarlama Zirvesi'nin açılışında konuşan Bakan Yazıcı, Türkiye'de elektronik ticaret hacminin 2011 yılında yaklaşık 23 milyar Türk lirasına ulaştığına dikkat çekerek, 2011 yılında kartlı sistemle 265 milyar Türk lirası değerinde alışveriş yapıldığını ve bunun % 8'inin elektronik ticaret yoluyla gerçekleştiğini ifade etti.

Türkiye'nin 2011 yılında oransal olarak, Hindistan'dan sonra dünyada en hızlı büyüyen ikinci e-ticaret pazarı olduğunu aktaran Yazıcı, Türkiye'de bugün 53 milyon kredi kartının kullanıldığını kaydetti. Bakan Yazıcı, Türkiye'ye elektronik alanında 2010 ve 2011 yılında yaklaşık 750 milyon ABD doları doğrudan yabancı sermaye girişi olduğu bilgisini de verdi.
türkiye; ict sektörü; türkiye e-ticaret; e-ticaret sektörü; e-ticaret hacim