23.05.2014

Cargill, Turyağ ile bitkisel yağ pazarına girdi

abah - ABD'li gıda devi Cargill, Türkiye'nin en eski firmalarından 98 yıllık Turyağ'ı satın aldı. Böylece Cargill, iki ay geçmeden Türkiye'de ikinci alımını yaparken, bitkisel yağ pazarına da girmiş oldu.

 

Cargill geçen ay, Türkiye’nin ilk ve tek oleo kimya (yağ) üretimi yapan şirketi konumundaki 95 yıllık Alemdar Kimya'yı satın almış ve yatırım tutarının 50 milyon ABD doları olacağını açıklamıştı.

 

Turyağ için taraflar arasında imzalanan anlaşmaya göre, Cargill Turyağ'ın Balıkesir Organize Sanayi Bölgesi'ndeki entegre tesislerini, satış ve üretim teşkilatını, perakende markaları hariç olmak üzere tüm B2B markalarını fikri mülkiyet hakları ile birlikte devralacak. Yayla ve Evin markaları ise Turyağ'ın eski sahiplerinde kalmaya devam edecek.

 

İSO 500 listesinde 348 milyon TL’lik cirosuyla 240. sırada olan Turyağ'ın devri ise Rekabet Kurulu onayının ardından yapılacak. Yeni fırsatlara açık olduklarını belirterek satın almayla ilgili bilgi veren Cargill'in Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Murat Tarakçıoğlu "Turyağ, satın alma bedeli ve ilave koyacağımız işletme sermayesi ile Cargill için 100 milyon ABD dolarının üzerinde bir yatırım olacak. Bu satın alma ile mısır ve nişastadaki pazar lideri konumumuzu bitkisel yağ ile de güçlendirmeyi amaçlıyoruz" dedi.

 

Cargill Satış ve Pazarlama Müdürü İnanç Işık, Turyağ'ın satın alınmasıyla birlikte Cargill'in dünyadaki bitkisel yağ fabrikası sayısının 40'a ulaşacağını ve bu satın almanın bitkisel yağ alanındaki ilk yatırımları olduğunu da belirtti. Global cirosu 134 milyar ABD doları olan Cargill'in Türkiye'de üretim, ithalat ve transit ticaretten elde ettiği toplam satış gelirleri ise 1 milyar ABD doları seviyesinde bulunuyor.

 

Cargill, Turyağ'ın satın alınmasıyla birlikte Türkiye’deki iç pazarın yanı sıra ağırlıklı olarak Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarını hedefleyerek bitkisel yağ ihracatına da yönelecek.

Cargill Logo Görseli