​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Türkiye, hem Doğu-Batı hem de Kuzey-Güney eksenleri arasında doğal bir köprü işlevi görerek büyük pazarlar için etkin ve uygun maliyetli bir merkez konumundadır.

  • ​Büyük pazarlara yakınlık​
Türkiye, 4 saatlik uçuş yarıçapı içinde Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi ve Orta Asya'da toplam 1,5 milyarlık bir nüfusa ve 24 trilyon ABD doları değerinde bir pazara kolay erişim sunmaktadır.​
 
  • Önemli pazarlara aynı gün erişim
Türkiye'nin stratejik konumu, Tokyo'dan New York'a kadar 16 farklı saat dilimindeki pazarlara kolay erişim olanağı sunmaktadır.​​
strategic-location-2.png
  
  • Küresel bağlantı​
Türk Hava Yolları, 122 ülkede 255 noktaya uçuş gerçekleştirmektedir.
  
  • Çok uluslu şirketler için bir üs
Çok uluslu şirketler giderek üretim, ihracat ve yönetim için merkez olarak Türkiye'yi tercih etmektedir. ​

Türkiye’deki üretiminin %90’dan fazlasını ihraç etmektedir.​

Türkiye’deki üretiminin %77’sini ihraç etmektedir.​

Türkiye’yi Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi için üretim üssü olarak kullanmaktadır​.​

Dünya çapındaki en büyük üretim tesisi Türkiye’de yer almaktadır.​
​​
Türkiye aynı zamanda çok uluslu şirketlerin yönetim merkezi olarak da rol oynamaktadır.​​
​​​​​​​​​​
89 ülke​<br>

89 ülke​

80 ülke​<br>

80 ülke​

80 ülke​<br>

80 ülke​

72 ülke​​<br>

72 ülke​​

67 ülke​​<br>

67 ülke​​

63 ülke​​​<br>

63 ülke​​​

60 ülke​<br>

60 ülke​

30 ülke​<br>

30 ülke​

25 ülke​<br>

25 ülke​

​​
​​​​

TÜRKÇE