Türkiye, hem Doğu-Batı hem de Kuzey-Güney eksenleri arasında doğal bir köprü işlevi görerek büyük pazarlar için etkin ve uygun maliyetli bir merkez konumundadır.
-
Büyük pazarlara yakınlık
Türkiye, 4 saatlik uçuş yarıçapı içinde Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi ve Orta Asya'da toplam 1,5 milyarlık bir nüfusa ve 24 trilyon ABD doları değerinde bir pazara kolay erişim sunmaktadır.
-
Önemli pazarlara aynı gün erişim
Türkiye'nin stratejik konumu, Tokyo'dan New York'a kadar 16 farklı saat dilimindeki pazarlara kolay erişim olanağı sunmaktadır.
Türk Hava Yolları, 122 ülkede 255 noktaya uçuş gerçekleştirmektedir.
-
Çok uluslu şirketler için bir üs
Çok uluslu şirketler giderek üretim, ihracat ve yönetim için merkez olarak Türkiye'yi tercih etmektedir.
Türkiye’deki üretiminin %90’dan fazlasını ihraç etmektedir.
Türkiye’deki üretiminin %77’sini ihraç etmektedir.
Türkiye’yi Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi için üretim üssü olarak kullanmaktadır.
Dünya çapındaki en büyük üretim tesisi Türkiye’de yer almaktadır.
Türkiye aynı zamanda çok uluslu şirketlerin yönetim merkezi olarak da rol oynamaktadır.
89 ülke
80 ülke
80 ülke
72 ülke
67 ülke
63 ülke
60 ülke
30 ülke
25 ülke